I nye boligprosjekter kan vi bistå med seksjonering og tinglysning i samarbeid med Advokat Døvik AS.
Vi stifter boligselskapet, tilpasser vedtekter, utarbeider budsjett og fastsetter felleskostnader.
Som forretningsfører håndterer vi hele eller deler av regnskap eller den daglige forvaltningen av eiendomsselskap, borettslag eller boligsameie.
Med vår bistand kan styret/sameiet få en god samarbeidspartner som kan ivareta den forretningsmessige driften på en god og betryggende måte, både i henhold til gjeldende regler og eiers ønsker.
I den løpende forretningsførselen sørger vi for generell rådgivning for styrene, oppfølging av vedtak, kontroll av fakturaer og innhenting av attestasjon, arkivering av korrespondanse og andre dokumenter. Vi kan også bistå med å innhente tilbud fra leverandører som feks. vaktmestertjenester, byggrådgivning og renhold.
Regnskapet rapporteres rutinemessig ihht. oppdragsavtale i tillegg til årsoppgjøret ved årets slutt.
I forbindelse med årsmøter og generalforsamlinger tar vi oss av utsendelse av varsel og innkalling, utarbeidelse av regnskap og styreberetning, samt budsjettering om ønskelig. På årsmøtet kan vi være ordstyrer, og bistå med føring av protokoll. Våre lokaler kan fritt benyttes ved styremøter og årsmøter.
For å sikre at vi kan bistå også når det oppstår juridiske problemstillinger, har vi en seniorrådgiver med advokatbakgrunn med på laget. Han har tidligere praktisert som juridisk direktør i Boligbyggelaget Usbl i mange år og har lang boligjuridisk erfaring.